کتاب صوتی عصر روشنگری اثر جان ام. دان

 

عصر روشنگری

 

 

معرفی کتاب صوتی عصر روشنگری

 

کتاب صوتی عصر روشنگری اثر جان ام. دان درباره‌ی دوره‌ی شور و هیجان فکری شدید است که تقریبا از 1650 تا 1789 میلادی طول کشید. خوب یا بد، روشنگری نقطه عطفی در تاریخ بود که عصر جدید را با خود به همراه آورد.

انگلستان گهواره و خاستگاه و فرانسه سرزمین بلوغ و بالندگی روشنگری بود، که سرانجام به کشورهای دیگر گسترش یافت، از جمله به آمریکا که در آن‌جا بیش از هر جای دیگری هدف‌هایش تحقق یافت. با آن که در این پیکار تاریخی بسیاری نقش داشتند، نام‌دارترین پیشگامان آن اندیشمندان، نویسندگان، سیاستمداران، بازرگانان، اشراف، انقلابیون و علمای الهی فرانسوی بودند که فیلسوف نامیده می‌شدند.

همان‌طور که تاریخدان لوییز بردولد در کتاب عصر روشنگری (‎The enlightenment) می‌گوید: «در یک کلام، روشنگری دوره‌ای بود که در آن اروپا به واقع از قرون وسطی بیرون آمد و اندیشه مدرن تولد یافت.»

«مجموعه تاریخ جهان» سعی دارد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرضه کند. این مجموعه با ارائه زمینه‌های فرهنگی رخدادهای تاریخی،‌ اندیشه‌های سیاسی، فرهنگی و فلسفی تاثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم، اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا امروز را شامل می‌شود. این مجموعه، نه تنها برای آشنایی خوانندگان و مخاطبانش با مبانی تاریخ تدوین شده است، بلکه در پی آگاه ساختن آن‌ها از این واقعیت است که زندگی‌شان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست. هر جلد از این مجموعه برداشتی جامع و روشن از یک دوره مهم تاریخ را به خواننده ارائه می‌کند.

 

 

 

کتاب های صوتی بیشتر

 

 

 

جعبه دانلود

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاه خود را ارسال نمایید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد