پادکست دانستگی – بحث آزاد در باب همه چی

 

بحث آزاد

 

 

بحث آزاد در مورد همه چیز

– جمجمه ای حیرت انگیز متعلق به ۲۶۰ هزار سال پیش از هومو ساپینس ها در چین پیدا شده که با تمام عقاید دانشمندان تکامل مغایر است. سوال اینجاست که هوموساپینس ها تا چندی قبل و ‌با استناد به قدیمی ترین فسیل، متعلق به تنها ۱۶۰ هزار سال پیش بوده است. از طرفی استخوان فک انسانی دیگر که متعلق ۳۶۰ هزار سال پیش است در مراکش یافت شده است. این فاصله های زمانی و مکانی، علم تکامل انسان را به کجا می‌کشد؟

– شبکه سی ان ان با پخش ویدئویی تکان دهنده پرده از یک حراج انسانی برداشته تا همگان شاهد این باشند که هنوز بعضی رفتار ها در میان آدمیان میتواند دنیا را تکان دهد. آیا به نظر شما برده داری در دنیای امروزی چه معنا و مفهومی میتواند داشته باشد؟ واقعا بشریت به چه سمت و سویی در حرکت است؟

– در مرکز شهر اکلوهاما جایی وجود دارد که فرکانس های صوتی در آنجا دچار نوسان میشوند. نام این دایره مرکز جهان هستی نام دارد.
– شهاب سنگی عظیم در حال گذر از داخل منظومه شمسی است که برای اولین بار توسط تلسکوپ عظیم هاوایی رصد است.
– در حدود ۱۳۰ سال پیش فردی انگلیسی دچار یکی از نادر ترین سندروم های دیده شده در دنیا میشود که به خاطر شمایلش به وی لقب مرد فیلی میدهند. مرد فیلی امروز هم در دنیا وجود دارد و تقریبا هیچ گونه علاجی برای این سندروم وجود ندارد.
– و در آخر علم و شبه علم چیست و چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ راه تشخیص چیست؟

جعبه دانلود

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاه خود را ارسال نمایید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد